fredag 1 januari 2016

Välkommen 2016...Dig ska jag fylla med ännumerlivsnjutningännågonsin & Ta primadonnarollen i ditt liv

...mendåså...


ett nytt år
ligger som en omålad duk framför mig
väntar på att fyllas
av Carola Kastmans fotspår..
.härliga stunder..tåriögonenmoment..skratt..
..nyahärligamöten
 som jag ej kan sia om men vet komma skall
ja alltid härligt att fylla på sitt korta intensiva liv med mer minnen
som värmer och danar
idag åkte både granar och tomtar ut
Halleluja
vad skönt
och det satte igång en oerhörd energi 
som en jeep i kvicksand står jag nu och spinner 
full av kraftfull väntan på att sätta igång
förnujäklarskadetmålas
en månads stiltje på den fronten kan ju få vilken konstnär som helst att bli inspärrad
men
förstritualer
kilramar ska spännas upp
väggar ska grovspacklas " förnuskatavelväggenändras"
dörrargångjärn ska vändas..golv målas
mmm..allt nödvändigt 
så blockeringarna försvinner och frigör min målarkraft
 allt gör jag i dagarna två
min inspiro
 denna första dag på
 2016
är glimtar från dagar som 
gåttsomvifått




















































...fick en bit av svunnen tid 
av min Lena igår
en nostalgibit av vårt älskade slussen
även fantastisk målning med orden
jag bär dig
fint
även fint att kunna fira in timmen mellan 2015 och 2016 med den finaste vän jag har
moi
Gott nytt Carola
tack för du gör ditt liv full av mening 
vara primadonnan i sitt eget liv
det är viktigt
så många som smyger omkring i kulisserna och viskar
även jag var i yngre dagar primadonnan i andras liv
 mer än i mitt
 "förjagälskaratfestaochkläuppmigochhasådärvansinnigtgaletroligt"
nu 
är jag helt tillfredsställ att sitta i min fåtölj med lång cigarill och sippa på gott rött
 nya tider nya insikter
skönt
har det månne med mognad att göra
eller förlikning med att jag befinner mig i mindre än livets halvlek
mina livslöften är som jag brukar ha
lev fullt ut 
älskasönder de du har i ditt hjärta
dansadansadansadigfram
och
 skrattaäänumer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar