måndag 7 december 2015

Ros till Ringens Teater...Stort Ris till Bröderna Olsson..& Årets Projekt avslutas...

...nu..



har jag lagt handen på de sista projekten innan jul
ska inte lyfta penseln eller kofoten tills nästa år
hmm..räknas en kakelvägg som ska upp i hallen imorgon 
nä ...det går snabbt och lätt
för nu är det min lediga mysmurvelrummeltid
med start
att min fina älskade unge kom upp från Götet
tillslut
Sju mardrömstimmar på tåget satt stackaren i Fredags när stormen Helga drog över vårt land
utan mat..ingen information från sj osv...
för att sen rulla tillbaka till Götet 
där hon insåg att nycklarna hem låg inlåsta medan pojkvännen var i Köpenhamn
vilken start på julmyshelg
men enkelt flyg upp på Lördagsmorgonen tog vi igen allt med råge
enda floppen var Bröderna Olsson som alltid varit mitt stamhak sen de öppnade sina portar
45 min väntan på mat som sen visade sig vara kall
misstag kan göras med personalens attityd var under all kritik
så sorgligt på härligt koncept
men
vi har iallafall

 vältras oss i julläckerheter så jag känner i stunden nu att jag aldrig..aldrig vill ta en mumsbit över de övergödda läpparna
min inspiro
 är från dagar som gått

































































Jultraditionen 
innefattade givetvis saffransbullen på franska cafet...hotellfrukost..hälsa på tomten
och en söderrunda bara för att...
där jag blev jättepositivt överraskad av ringens nyöppnade teater
bra gjort
krögare med rätt inställning
värt att besöka för en mumsbit



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar