måndag 14 december 2015

Nu hänger vi alla i glittergranen & Farväl Lucia fördennagång

jag är nog den minst pyssliga kvinna som finns


men händig
många tror det är samma sak 
det som skiljer är att jag kan bygga hus men inte klippa ett rakt streck
händerna är så fulla av trälim som fastnar i all världens tussludd och kladdar av sig i princip tamigsjuttonallt
och nu sitter allt i håret 
som vanligt
mmm..nåväl
snabb är jag iallafall
undan går det
är liksom klar innan jag ens börjat
mys
så nu hänger vi alla i granen 
vitafinaänglarochsåjag
lucia kom & gick
det gick undan det med
igår bubbel i glaset som vanligt på första parkett lyssnande på skönsång
och tidig lussefirande på söderskolgård i Fredags
inte ett öga var torrt......på moi
när de små stämde upp till tändettljusochlåtdetbrinna...
nära till tår & skratt som jag har
blödig överallt
tror bestämt Lovisa "min älskade lugna sakliga coola dotter" var fem år när jag portades att gå på bio med henne
Sista stackarshundfilmen blev nog för mycket när mamsen låg på golvet och hulkade
fasen stackars hund
mmm...
mysiga tider drar ihop sig snart kommer tomten

























































...här är den riktiga dramaqueenen ...
och jag kommer aldrig bli portad från snyftfilmer av henne ...för hon kommer hulka ännu mer än moi
sorgligt farväl 
till allt glitter och tända lucialjus bidde det igårkväll
nåväl
hon är ju också kär i tomten så
lite har vi allt att se fram emot




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar