lördag 26 december 2015

Äntligen är Julen över,,Men Tomten är min hjälte & Nu kliar det i mina målarfingrar

nu


äntligen
är julen över
lika mysigt som att få in granen "förlåtgranarnabiddefyrastyckeniår" likaskönt är det att kasta ut dem
kanliksomintevänta
för nu kliar det i mina målarfingrar
detta långa målaruppehåll gör så att jag blir ännu märkligare
yttrar sig i små subtila nyanser som nog bara mina närmsta känner igen
nedräkning till nyaåret
vilket struntprat
nedräkning till att jag får stå och sniffa på mina målartrasor
ärdetsomgäller
nåväl
nu har det dukats upp....
....av...
hinkats äggtoddy
...upp igen...
mer äggtoddy
 och är nu 
såjäklatröttpåjulmaten
nu är det ostbrickor ..fylligt rött och annat kulinariskt som ska intas i min förväntansfulla gom
min tidiga inspiro
är givetvis från juldagarna som gått
äggtoddy överallt
och 
Tomten
I in love 
































































..känns så jäkla fint
att allt liksom faller på plats
Holly har anpassat sig så bra med Ralf
och han har fått det så Ralfigt mysigt
känns bra i ett moders hjärta när barnen har det bra
nu
är vi på väg till  min fina älskande Maud
och fisksoppelunch
fantastiskt mysigt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar