onsdag 25 mars 2015

Chatuchak...Tuk-Tuk & Monsunregnen är över oss....




yepp



..hepp...
nu har det shoppas måjagsäga
med start på världens största marknad chatuchak..
där hittar man sådant som ligger i tiden...nödvänsiga små ting som man tar med sig till Chinatown och inhandlar för en tiondel av det redan billiga priset
såjagärnöjd
med dessa intensiva oerhört svettiga dagar i Bangkok
och fuktigt har det varit
meränvanligt
nu när monsunregnen öser över oss
och vägar regnar bort..råttor och kackerlackor väler upp ur brunnar när de inte vill dränkas i kloakerna
så myys
och mest tålmodigast är Holly
min lilla fina beresta som inte yppar så mången gnälliga ord
-Du får ta med dig ETT gosedjur till Bangkok...
sen att hon valde Olof"snögubben i Frost" som är typ större än henne själv...hade jag inte räknat med
lilla OLof har fått åka Tuk-tuk...gått på oerhört konstiga bakgårdskrogar..legat mellan mig och Holly i sängen ..
janamneit
mmmm...svettigt värre
nu hade jag tänkt tillbringa min arma lekamen i svalkande vatten
hade dock inte räknat med monsunregn...Thailandsklubbens intåg över magen och annat kroppsligt..
nåväl
ett vet jag med elände
detgåröver
min inspiro
är glimtar från min instagram
har tagit så fina bilder med systemkameran men det tar en timme att ladda upp varje bild
och sådant tålamod harjagintejustnu



















































































..tredje året på detta tak
har jag och Holly stått och sett Bangkok nattas
tror bestämt att detta är vår sista gång här
finns flera länder att se..så mången städer att kunna natta
nåväl
fina berikande minnesvärda "ävenjobbigaminnen är minnesvärda"
nu
ska jag hasa ned och ta en väldigt väldigt mjuk massage


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar