söndag 22 februari 2015

Uttrycksfulla Huvuden...Samlarmanin går överstyr...& Vad vore jag utan penslar i min Hand....


...huvuden..

i mångfald
de stod där på loppisen och väntade på mig i morse
kundeliksominteltabli
bra att ha
typ
mmmm...vad är det med mig och huvuden
jag 
samlar...målar..fotar..
dem
med sina skavda..uttrycksfulla..föränderliga konkava miner griper de tag i mitt hjärta
..
....så min morgontripp till Hötorget slutade med några flyttkartonger på T-banan..
-Ska du flytta..? ................-..Nä varit på loppis......!!!
fantastiskt
fick verkligen hårdmuta Holly med diverse rosa ting för att trippen blev kortare än vanligt
sen har det målas
om jag fick frågan vad jag skulle ta med till en öde ö......
..barn..partner..godis..vin..
Baahhh.......struntsaker
en hink med vit färg.....
såklart
såillaärdetmedminastarkamålargener
hur skulle mitt liv te sig utan målarhänder...härliga penslar och färgskvätt precis överallt
detta är givetvis min lilla
 Söndagsinspiro


















































att inte lilla Hamstern åkt på lite vit färg är verkligen ett unikum
ingen går ju säker omkring mig
Ralf har ju under de åren han bott med mig skrikit som en galning så fort han får en liten vit droppe på sig
såjäklasköntattdettaäröverdå
fördetärnogså
ska man bo i det Kastmanska hemmet
så ingår lite färg på sig
nu efter min femte kopp kaffe ska det röjas undan för snart kommer min äldsta och myser
kulinariska mumsbitar...filmmys och annat pussigt väntas




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar