onsdag 11 februari 2015

OrdFnatt..eller Fnatt..Kakel Överallt & Kort Lektion i positivt tänkande....

ordfnatt..


har jag haft hela dagenlång
eller fnatt helt enkelt
mmmm...inför ett lite svårare projekt "dåpratarvisjälsligt" mullrar och rumlar det omkring ännu mer i de Kastmanska hjärncellerna
på väg mot en uppgift...samla kraft..i startgroparna..fokusering 
många namn som kanske passar in en liten del i hur det varit idag
det måste svida i själaskinnet innan det lossnar
..
när det sen lossnar...då släpper rämningarna...
med besked
därav har jag farit runt som en inferno och gjort om här hemma ..........igen 
samtidigt har det blivit en väl upptrampad stig mellan hemmet och  kopieringshaket
..har..lekt ...smekt...samlat ord
både från svunnen tid och nutid 
eftersom jag är en riktig ordnörd ..älskar både aforismer..citat och krönikor och väldigtmärkligauddaord
som jag i årtal idogt har samlat i oräkneliga pärmar...  
bunkrar så själen får sitt
framförallt braattha i liknade lägen som idag
sen blir det oftast j-ligt bra

min inspiro är 
detaljnörderi...ordnörderi..kakelnörderi...ord som åkteupp på toadörrens blackboard 
..ännu mer finurliga kakellösningar
 givetvis från morgonens latte på fabriue
nörderiheltenkelt
 hittade även denna lilla insändare från någon dagstidning ..ca femtonårsedan
skulle så gärna vilja veta vem som sände in den 
för detta är verkligen humor
och
carolakastmaniettnötskal





























































sådärja
helt slut är jag efter min ordsamlarinfernodag
och imorgon  sätter jag igång med projektet
kommer bli bra
ännu bättre är det att få utlopp för mina jazziga gener
ikväll ska det dansas










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar