måndag 16 februari 2015

Böcker...Böcker..de kommer till mig & Måste man verkligen Tvätta sig....




...det är synd att man måste tvätta sig..



älskar att ha färg..intorkat lim..kol på mina händer och kropp..
nuförtiden har jag ju inga valkar på händerna
 "kanskeintefrökenhändermennästintill"
..det tillhör en svunnen tid när man kunde krossa glas mellan handflatorna..
summa summarum 
jag älskar att jobba hårt med min kropp..ta i så det värker i alla lemmar..skapa..
..bygga ..utveckla..
finns väll inget rus högre än när man lyckas färdigställa ett projekt utifrån min skiss i huvudet
och vetskapen att jag själv skapat från grunden
fantastiskt
idag
har jag gått igång på detta ljus
som flödar över mig i min egen lilla verkstad
hamnar jag i ett 
jagrumlaromkringmedallaslagavverktyochpenslariminhand
inget går förbi eller säkert
mys
detta är min inspiro
även min kärlek till tummande väl använda böcker
har länge fnulat på vad detta kommer bära med sig
är inte riktigt där
men komma skall
måhända bygga ett hus av dem 

































































..härlig kväll på Calarion igår med fin vän 
 tête-à-tête 
när det är som bäst
smålog även att böcker som inredning smugit sig in i hotellobbyn .
.nu med avigsidan utåt...såklart
tycker bara det är synd att de inte tog några hundra steg uppåt..
finns väll inget ställe som i Hotellobbyn som man kan leka scenografi..skapa dramatik åt sina gäster
ikväll
kommer min äldsta guldlock
då ska det mysas och pussas i Kastmanska soffan 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar