måndag 5 januari 2015

Färgstark Skaldjursfrossa...Blek bullrig frukost & Fint med Blodsbanden....

förlustelse i det kulinariska



har jag bevandrat mig i de senaste dagarna 
när min bror med familj varit uppe på kort visit
och det är sällan vi alla syskon kan samlas med kompletta familjer
stormys och nödvändigt
när vi alla runt läckerheterna på borden samspråkade kärleksfullt 
och mellan fniss ..skratt  kom med enad röst på att släkten blir viktigare med åren 
månne tantådran börjar spira eller i mitt fall
 rock´n old ladyådran..hepp....
..mysa och äta /laga  mat tycker vi om alla i den Kastmanska släkten 
mycket ...roligt och vansinnigt effektivt fort går det..
i denna durachellsläkt jag har mina gener
min inspiro
 är den färgstarka skaldjursfrossan hos min babybror Andrej
och 
stor.. bullrig.. blek.. from..
 frukost hos moi igår
















































































...de fina unga som växer upp
härligt att se trots min och mina bröders barndom
har vi lyckats ge kärlek i mångfald till våra älsklingar
trygga..kärleksfulla och förnuftiga äro de alla
fint...rörande och absolut nödvändigt att bryta svåra ..svarta familjemönster
även gårdagskvällen bjöd på magi..
berikande och kulinarisk blev det
när jag mötte upp min Sara för att fira oss under många fina timmar tillsammans
kärlek och berikad äro jag
eftermiddagen bjuder på mys med min minsta
..lasagne ..nördighet 
och nu åker de upp på vinden 
resterna av julen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar