fredag 2 januari 2015

Nytt år...Nya vita dukar...Penslar i långa rader...& Ateljéfåtöljer efterlyses...



Nytt år Nya stora tomma dukar

fantastiskt symboliskt och realistiskt
nytt år att fylla med allt fint ..nya vita dukar att fylla med det själen vill ha ut
mmm..idag åkte all jul upp på vinden 
lika mysigt det är att jula är det att städa undan den
tillochmed luften blir lättare att andas
fantastiskt
nu nördar jag istället omkring i startgroparna
 och förbereder..ställer i ordning..sorterar inför målningsstart i veckan 
mycket som ska ut där kan jag berätta 
nästan så jag fått ryckningar ..tics de senaste veckorna 
när själen och målarhanden vill sitt
nåväl
det är dags nu 
detta är givetvis min inspiro
jämsides med bilder av dessa ateljéfåtöljer som jag i tio års tid har sökt efter

















































...OM det råkar vara någon som vet om två läckra slitna fåtöljer
 ..kontakta då denna frustrerade konstnär
"byter gärna mot stor målning om intresse finns "
det är bara dessa som saknas i mitt hem nu 
för helheten 
men nu ligger de där 
de sorterade..funktionella penslarna som ska hjälpa mig
att fylla dessa tomma dukar som bär iväg mot Skåneland i vår


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar