onsdag 1 oktober 2014

Viktiga Rosa Bandet...Yippi...jag är frisk & Stålstängsel i hem ....

är det verkligen så...



att 20 % inte klarar sig när de får bröstcancer..
tänkvärt och just nu aktuellt
inte bara för att det är bröstcancerdagen utan också att det berörde mig.
.just mig..
efter samtalet häromdagen från mammografiavd.
att de hittat något på bilderna 
mmmm...duns
hamnade man i någon slag av stiltje..tiden står stilla ..livet passerar..
förstår nu ..vad de pratar om 
de som drabbats av hemska sjukdomar
att allt annat ter sig banalt..bara det viktigaste kommer i focus
-Kommer jag inte se Holly växa upp...hur ska Lovisa klara sig...??
det bara snurrar i existensen 
min inspiro 
är fina stålgallret i denna denna lilla boning
och glimtar från mitt hem 
där Ralf igårkväll kliade Holly med gaffel på ryggen
  "i tron att även han skulle dö på operationsbordet idag"









































mmm..tyngre och tyngre bidde mina bilder igårkväll..
men efter noggrann ny undersökning på Danderryd idag  visade sig att jag var fullt frisk.
..pust
fick vingar igen
och Ralf överlevde operation och sövning han med 
otroligt
då kan man fortsätta som vanligt igen 
eller..
med mer eftertänksamhet och absolut stor vikt att gynna allt i rosa bandet väg
så går jag härmed vidare
friskförklarad


1 kommentar:

  1. Så skönt att höra.. att få livet tillbaka ... men aldrig bli den samma igen.
    Ta hand om dig.
    Kram Ann

    SvaraRadera