söndag 21 september 2014

Hertha Hillfons hem till salu..& Vi åker ut Grönan


bästa bageriet


på väg  
mmm...sådärhärligtlite sent ute för att vara Söndagmorgon bar det iväg mot gamla stan.
för mysfika i Lenas ateljé
men huvudmålet var givetvis sista dagen på Grönan
det måste ju vi åka ut för säsongen 
min korta inspiro är glimtar från Söndagsmysdagen via instagram
och en undran vemkommerköpa Hertha Hillfons vackra kreativa hem
som hon skapat med sin man "ovadjagäravundsjukpådemsomhittarensomvilllekalika"
 så måtte köparen vara någon som uppskattar det
delar även Herthas ord -att arbeta är att andas-
vad skulle jag vara utan mitt konstnärskap







































































även hennes ord - mitt hem är en kär-lekstuga -delar jag
fantastiskt
..vidare har vi ätit kronärtskockor i flera dagar
får alltid en fläkt av Frankrike
när jag och Lotta med barn levde på dessa godsaker och musslor
mmm..svunnen tid som värmer
intensiv vecka framöver
med både hemska ting ..dylikt tandläkare och roliga såsom inredningsuppdrag 
när man har jobbiga tunga saker över en måste man spä på med desto merroliga konstruktiva ..och det är
att jag på Onsdag även börjar måla stora golvet vitt härhemma
äntligen 


1 kommentar: