tisdag 26 augusti 2014

Vi pussar Penny...jag kånkar på gamla fönster & ännu mer kalas...

..mankanliksomintelåtabli



att bli kär
i
lilla Penny
så mycket pussar..glädjeskutt och lycka det ryms i denna lilla kropp
fantastiskt
och igårkväll fylldes återigen mitt nya hem av fina nära mysiga..
det intogs kräftor "såklart" ost..mumssbitar och vin i överflöd
det pratades resor..delades ut presenter från fina Ingela som precis kom från Irland ..skrattades åt hur knasiga vi är och andra anekdoter från våra liv som ger fina minnen..
idag har jag myst med Penny som hängde med ut till öde regnig ö.. 
har sågat itu fina fönster som ska sättas över köksdörren och lilla toaletten..
blir fint
när butiken stänger ..drar jag bort fula mattan och tar fram trägolvet i hall och kök
ska bevara det så ruffskitigtrått som det går.."undrar om man får ha stampat jordgolv nuförtiden" hehe...
mitt nya kök ska andas "ladugård goes butcher"
och för fin kontrast till lägenhetens andra golv som ska bli vita..givetvis
mmmmm...så mysigt att få forma
i lugn och ro
samtidigt drar jag igång med två större inredningsprojekt
ska bli härligt att få kofoten och penseln i min hand
min inspiro är gårdagens kräftkalas där mustaschen stod i fokus
och givetvis Penny...Penny..Penny 














































...min äldsta finaste
första lägenheten som hon inte följer med in i
nostalgi..måhända..
men mysigt när hon kommer upp till sin mamma på söders höjder för att pussas..mysas
kan man älska mer..tror inte det
sen kunde jag inte låta bli att slänga på lilla Penny pirattröja
är man pirat så är man 
imorgon ut till ö...hämta mer fönster
vidare med mys på Söder med min minsta
sen
dans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar