söndag 17 augusti 2014

I utanförskapets gränsland..Mitt nya hem börjar formas..& Äntligen från 0 igen...Harmoni

i utanförskapets land

tycker jag om att befinna mig
självvald givetvis
mot strömmen...normen..och gärna helt andra tider som de övriga befolkningen
mår jag som bäst
har alltid suttit tidigt på något stamhakscafe som öppnar tidigt..ty mina bongener kan inte vänta till övriga cafen öppnar
och då sitter ju även de av samhället lite utanförskapsgränsgående
A-lagen...pensionärerna "gubbarna" och nu på mitt nya hak Tiggarna..
..
annars 
har jag nu packat upp den sista lådan
skön känsla 
att hitta sovrummet utan att klättra över lådor
mycket viktigt att i oredan hitta små oaser av estetik..som jag känner igen
jag kommer naturligtvis förändra hela tiden ..som en målning ..flera lager innan den är klar
men känns fint..efter månader av oro..stress och annat som livet tyvärr har att erbjuda
NU...är nya tider på G..
det startar jag med symboliska bilder
med start min kaffekopp bredvid talet som gäller
från noll igen
..till tidningshögar överallt..nördvrån klar..ena tavelväggen
 och fantastiska My som hjälpte mig sy ruggfinaslitna kuddöverdrag av Hollys kalasduk
med kaffefläckar..chokladspill och annat fint






























































..och så finns både Svenskan och DN på haket
och det bästa är ju att mitt nya utanförskapssällskap inte är intresserade att läsa dem 
givetvis struttade jag omkring och tog egobilder i oerhört smutsiga speglar som för övrigt inte kommer få vara kvar så länge till...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar