söndag 30 mars 2014

Bangkok..Bangkok..& Helt kär

..äntligen...

är jag här
igen
underbara Bangkok som jag verkligen tagit till mitt hjärta
som en fisk i vattnet myser jag omkring i dessa trånga..hysteriska överfulla gränder där det råder denna  absolut knasiga fria företagsamhet som jag dyrkar
och överallt..precis överallt dignar det av kulinariska fröjder som lockar
kineser som är ett väldigt svårflörtat folk kan ju inte annat än bli glad när de ser mitt svettiga överlyckliga anlete som dessutom är en meter över allas huvuden ..nu även med en lite blondin näst efter sig..
båda lika hårda förhandlare..eeee.. 
Bahh..inom tio år ska jag själv ha en liten skruttig lya precis över dessa gränder
min framtid är säkrad
detta är givetvis min inspiro 
första dagen i Chinatown
förnim  ..över alla andra härliga dofter vilar tungt av kastanj



























































































på samma tak ..exakt ett år sedan stod vi här och såg älsklingsstaden lägga sig
efter svalkande poolbad vid kvällskvisten är det dags att återigen besöka gränderna som nu bytt skepnad till rökigare...murrigare ätplatser precis överallt
staden är verkligen skapt för mig 
kvinnan som älskar omväxling..hysteriska möten ..kulinariska fröjder överallt och totalt oväntade motpoler
fantastiskt
och Holly som redan i sitt fyraåriga liv varit här fyra gånger..verkar trivas även hon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar