söndag 17 november 2013

CarolaButik i Berlin ..JUlmyset har börjat & Tomten har kommit tillbaka till Stan...

inte tomtegröt utan tomtelatte


mmmm...nu börjar mysiga tider i det Kastmanska hushållet..
julen är på intågande och roliga projekt hopas med julmys och att invänta tomten
idag stod vi redo när NKs julskyltning drog upp sina  röda draperier
lie julnördinfo om den ..är att de börjar redan planera skyltningen i Maj ..
DET är julkultur på hög nivå
nåväl..helt okey men inte Oooo..
blev reaktionen i år
men tomten satt på sin plats under granen och vinkade till alla stora o små
Holly hade som vanligt kaxigt berättat att -i år minsann ska det sittas i tomtens knä..
hmmm..gömd bakom granen vågade min lilla älskling knappt titta på den rödklädda
och jag fick som vanligt hålla mig för att inte själv krypa upp i mysknät
min Söndagsinspiro är denna fantastiska Carola butik i Berlin
sukta och njut ..kunde knappt gjort det bättre själv 
välkomnar även min lilla nya madonna/ängel som fyndades på loppisen idag
den står där nu och överblickar mitt skapande



































jamendåså
var det långbord...kulinariska rätter och gott i glaset igårkväll
mmm..det känns att man börjar bli äldre..vill ha mer substans och kvalite
total drängfylla tilltalar inte mig längre..
speciellt när jag själv var måttlig för att kunna dansa senare på kvällen 
men 
hade ett fint existentiellt givande samtal med musikern Rikard om livet.
trots de tjugo år som skiljer hade jag mer utbyte av honom än någon på länge
vi känsliga konstnärssjälar möttes i vår förundran hur andra lever sina liv
mmmm..hopp om livet när det finns så fina unga män
..om jag hade en son skulle han förhoppningsvis varit som honom
veckan som kommer ska fyllas av 
...måleri...mer nödvändig dans..förberedelser för adventutställningen och andra juliga projekt 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar