måndag 23 september 2013

Nordanvinden är Äntligen här..& Härliga glimtar från Mauds hem

ska vi åka till Thailand

frågade Holly när vi kom till centralstationen i morse..
de små liven
men härligt att hon uppsnappar energin och pulsen som råder här också..
folk på väg
gillar jag att befinna mig..speciellt att sitta mitt uppe i detta med en lattemugg i min hand och observera..
denna härliga "första Kyliga " höstdag tog vi pendeln till Farsta Strand och Maudans vackra trivsamma hem
stor mysfaktor när vi under besöket intog färska bullar...Leifs härliga linssoppa.
det har pratats ..diskuterats..skrattats
 och spätts  på med nödvändig livsenergi.. 
min inspiro är givetvis glimtar från Maud hem och ateljé även småglimtar på de allraste finaste små collage som kusinbarnet Assar har gjort
ligger verkligen konst i ådrorna i denna släkt

























































och detta är synen som möter mig varje tid på dygnet när jag tittar ut genom fönstret mot gården..
typ
de är ALLTID där men intar mest denna posé..
inte undra på att det aldrig blir klart
arbetsmoral
denna vecka innebär mer utflykter..dans och på Torsdag börjar Hollys Djur & Kul kurs i Aspudden
ännu en berikande vecka till mötes


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar