tisdag 20 augusti 2013

Stålhyllan dignar av samlingar..Sorterar böcker färgmässigt & går en öde Ö till mötes

samlingar


är ordet för dessa utrensande dagar 
väl hemma kastar jag...ger bort..sorterar..
och många av mina ting hamnar i butiken ..speciellt mina böcker/romaner
återvinning a la Carola 
har idagarna fyllt på stålhyllorna i butiken och avlägsnat alla bokfodral och sorterat färgmässigt
som förhöjande kulisser till de fina ting som ska handlas av besökare..
riktigt roligt och bra blir det 
sprunget ur en boknörds mun..
bland allt detta hamnar lattemuggar från Italiano..King Kong ..skabbiga hönor och allt annat som gör sig fint i min absoluta dignande hylla
och tänk ..en liten del av det är till salu 
min inspiro går i detta tecken och glimtar av en Ö som börjar bli folktom 
till Hollys sorg
hon sitter uppe i sitt piratskepp och inväntar de stackars få barn som närmar sig 





























































..hösten är på väg..
höjer återigen min kaffemugg och tackar för denna säsong som inneburit en sådan mångfald av sommartecken ..nya minnen som präglar
vad hösten har i sitt sköte vet ju ingen 
men ett är säkert
lindy hop kommer fortsätta dansas
med start imorgon igen 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar