tisdag 16 juli 2013

Sorterar..Tynar bort I väntans stund..& Mot rena gråvita linjer


sorteringen har börjat



..det börjar sakta sakta sjunka in 
att ett nytt liv stundas
jag håller andan 
kan knappt andas ..tror inte riktigt det är sant..
men nu börjar jag agera ..så smått..
sorterar..förbereder..planerar inte i stora drag utan med små små medel 
fick ett tiotal vackra äldre glasburkar av godistanten igår..
dessa har jag samlat en del av mina penslar..tryckbokstäver och annat som ska radas upp i mitt nya liv 
ett liv som ska bestå av enkelhet..renhet vitt grått och mängder av skapande ting
mina penslar och redskap ska samsas med fina konstböcker som försvunnit i mina mängder
 ..de mängder som ska skänkas bort..  
detta ska omsluta mig ..nu när det är dags att börja andra delen av mitt lilla liv 
min inspiro går givetvis i dessa tecken
flertalet bilder är lånade från den fina sidan bread and olive

av Hannah Lemholt

























av Marie Erikson

























blodfattig tynar bort..kilona rasar..vacklar blir genomskinlig
på min väg till klarhet
nåväl..
imorgon dansas det Lindy Hop igen 
DET är det enda som kan fylla mina ådror med varmt blod just nu  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar