tisdag 16 april 2013

Existentiella frågor..Clas Ohlson har svaren.& kommer sakna Galleriets vackra golv..

..Clas Ohlson har svaren..



hmmm..kanske därför jag hänger där tittsomtätt
fantastiskt

..när snön nu äntligen har töat och värmen börjat komma
har jag höjt blicken nyutkommen ur min lilla utställningsbubbla 
känns som jag fått nya glasögon på sig ..vårens glasögon

Tänk att det finns en värld utanför ateljén..!!
ser inspiro ..ord 
överallt 
och allt är " i mitt tycke" så vackert
något som kanske inte är fullt så vackert är mitt fullständigt överbelamrade hem ..
 ..tavlor.. kassar ..lådor projekt i varje litet hörn 
det mesta ska ju ut till ön 
med början nästa vecka
..för denna vecka 
blir det endast stadsmys med min Holly
min stökbökhullerombullerinspiro 
är givetvis dagens vyer från stadens gator 
och Galleriets vackra golv som höjer det mesta till skyarna..
kan ju undra om jag helt omedvetet hade denna färg i åtanke när jag målade mina tavlor..













































..tillochmed våra små kulinariska rätter som jag o Sara hade som nedhängningsmys
 går i hullerombullers tecken 
likt livet ..en salig fantastisk röra av smaker..
hmmm..kanske håller på att gå ifrån min notoriska kärlek för sortera..på rad och organisera..
undrar vad detta säger mig 
måste nog gå förbi Clas Ohlson och fråga..









1 kommentar: