onsdag 27 mars 2013

Fransk frukost på Rigoletto..Ida Kar..& Hemlisar under sängen..

storstadstyckaomfrukost

...mmmm..här brukar det hängas ..både vid bardisk och frukostbord..
frukost a la bistro
mys..
speciellt efter sista glaset vin ..då det är nödvändigt krypavstånd hem..
..våren är här..trots kyla så viskas det om att knoppar brister i luften..
annars ..just nu i mitt liv ..
håller som bäst på att förbereda inför avfärd ut till ön ..någon av dagarna som kommer..
mycket ska bäras och planeras..
dagen till ära har det storstädats på balkongen ..skällts på dottern som strör fimpar överallt på just denna lilla oas....
jag den store Antirökaren har närt en feströkare vid min barm
..som dessutom inte har vett att göra det snyggt..Grrrrr..
nåväl..efter en härlig stund med blåbärspaj..blåsbubblor..värmande sol på vita kinder och bedyrande ord att det inte ska hända igen ..
var humöret tillbaka..

min knopparsombrister inspiro
 äro
samsat
 med ännu en gång David Bromely fantastiska hem ..


































..kunde inte låta bli..
jag har inför påsk sagt till Holly att under sängen gömmer jag hemlisar som ska delas ut på Påskafton ..mycket tissel och tassel blir det dessa dagar..
när jag sen igårkväll kom hem ..så 
kom Holly springande helt euforisk av lycka..
hon hade minsann också hemlisar under sängen som jag ska få..
typ ..hela hennes rum 
men vad säger man
det är ju tanken som räknas och mitt modershjärta blir ju helt söndersmällt..
..imorgon blir det att måla påskkärringar..
Holly ska för första gången med grannflickorna gå och ut och dela ut påskkort..
måtte någon vara hemma i storstaden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar