onsdag 20 februari 2013

..Våren är på väg ..därmed rycker det i Hantverkshänderna..& Favoritbåt till salu..


paret för dagen



...madonna kelar med spindelmannen..
Holly är inne i sin kärleksperiod..alla är så kära och hon lär sig nya ord "som smakar gott och illa "
fantastiskt berikande 
att bolla ord med min lilla älskling som har stora öron för allt spännande i livet..
på gott och ont..

..mitt ord för dagen är..
 splittrad
.
våren hänger i luften och det börjar spritta inte bara i min målarhand utan även kofothanden..
AAAA..längtar att få sätta igång på ön igen
men mycket ska göras innan dess..
uppdatera hemsidan..betala abonemanget är en bra start
..missat att det gått ut ..men idagarna ska den vara uppe..
så är det när man ar oljefärg på hjärnhalvan 
..
på prat om ." ingen koll på verkligheten"
skulle vara skönt om någon förankrad människa kunnat påminna mig att det råder sportlov ut i landet..
..alla var på Junibacken idag kan jag meddela..
..och jag som hatar att trängas med folk..
nåväl..hängde på låset som vanligt ..
så en stillsam fika i Undertivolilandet hann vi med iallafall

..en något splittrad inspiroinlägg för dagen är
Junibacken..och de fantastiska båtar som ligger nedbäddade i snön längst strandkanten 
väntande de också på att våren ska komma..

..givetvis stod det Till salu på en av favoriterna

Bahhh...det satte längtans hjärnceller i gugnning ..










































..fynd för dagen var dessa fina skuggfigurer..som ni vet ..är jag helt begistrad i dylika ting..
och sen har årets arbetsskor inhandlats..
med stålhätta givetvis..så jag kan klampa omkring i bråtet ute på ön och samla skrot
..utan att skära fötterna av mig..
få se..
..jag köper båten..inreder fantastiskt till min lilla oas..och sticker ut i världen och samlar skuggfigurer..
låter väll bra..
allt kan ju hända i min lilla drömbubbla
något konkret som ska hända ikväll är att jag möter upp Sara med stort hjärtligt sällskap..
Har sagt åt henne att jag behöver mer roligt i mitt liv..
och hon tar detta som sin livsuppgift
älskar dig Sara 










1 kommentar: