måndag 25 februari 2013

Förkolnat av Aron Demetz... & Hollys existentiella frågor har börjat..

just nu i mitt lilla liv..


..första gången jag lagt in likadan förstabild som konstbloggen..
men den säger så mycket
 ..var ..hur
 jag har det i mitt liv just nu..
..
idag tog vi tidig resa ut till min mor..
alla som suttit med en frispråkig treåring i en trång tunnelbanevagn..
vet ju hur det kan vara att bli målet för dennes frågor..
- När ska du dö..?? 
frågar hon sina lätt besvärande medpassagerare..
- När man är död ...då finns man inte..fortsätter med alvarig liten stämma  
de börjar skruva på sig ännu mer..
- Men när jag blir stor..då ska jag få många barn som suger på mina tuttar...!!..  skiner hon..
nu börjar det fnissas i vagnen..
- ..och pappan är Spindelmannen..ropar hon högt av eufori..
nu skrattas det högljut ..
härligt befriande små teser från en halvhög liten individ som står på tröskeln inför existentiella frågor..
kom därpå 
att min retorik är likadan som min yngsta dotters...!!!!!
slänger mig från mörk existens till flosker..
hmmmm...nåväl..
kanske därför jag fastnade för denna fantastiske träsnidaren Aron Demetz.
som snider vackra ..realistiska figurer..
och sen tuttar eld på dem
förkolnar dem
måjagsäga 

































..till min egen lilla existensbubbla
något som jag skulle vilja tutta eld på är alla mina ..helt otroligt smutsiga stållinjaler..
kan inte ens sia om ett endaste nummer..
och vi ska inte prata om mina tumstockar..
annars är jag helt kollrig av lycka för att fått slippa denna reklamintrång som huserat min blogg i ett år..
den har stoppat min vilja att utveckla /förändra mina bloggar 
men nu ska det göras om ..HURRA
nåväl..
ytans ytterligheter..
tillbaka till mina penslar där djup möter yta i en för mig fulländad samspel...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar