torsdag 13 december 2012

Barhopprunda med Lotta..favoriten Taverne Brillo & Luciamys






..mysiga kulinariska dagar

..vilka dagar..
igår hade jag barhopp runda med min vän Lotta..
med start på min absoluta nya favorit Taverne Brillo
ett stenkast ifrån mig har denna kulinariska  mecka öppnat..
tycker om att kunna beställa över delidisk vad man vill ha ..
vi knåpade ihop en delitallrik bestående av 
Brie..Montenebro..robiola..tre sorters lufttorkat..surdegsbröd..franskt smör..kronärtskockor..oliver..plus annat 
för 170 kronor
gratis..
sen får man slå sig ned i en av alla ubermysiga små skrymsel som byggts upp..
ta ett glas vin och bara njuta av
..kakel..industri ..öppna kök som sprider energisk energi..
så jäkla bra koncept..kommer hänga en hel del här..
det bästa är deras öppettider..från bageriöppning till nattsudd..

...Lucia..
fantastiskt att ha en treåring som verkligen med själ och hjärta vill delta i mina julnörderi
en runda på stan med start på vetekatten
även här rådde hektisk energi bland saffranbullar och doften av kaffe..
min Luciainspiro mixas givetvis av dessa kulinariska dagar


















































..barhoppkvällen fortsatte på klassikern KB..gamla stamhaket PA och avslutades på Zink..
eee.har jag glömt någon plats
..måhända..för mången vinglas bidde det..
lite tungt huvud idag ..
men har hunnit iordningställa en del målningar som hämtades av härliga kunder..
och nu är jag på väg till NKs Luciatåg..
gissa vem som sitter och väntar först på plats bland alla pensionärer...
Holly..Lovisa & moi 
fantastiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar