söndag 21 oktober 2012

Grå estetik för dagen ..& imorgon möter vi Buddahland..

sista dagen av firandet av dottern


..även sista kvällen i soffan på ett tag..
åker bort dryga månaden nu ..ska försöka få in åtminstone ett inlägg i veckan 
men Asien är Asien så det vet jag aldrig förren jag är där..
intensiva dagar har jag haft för att hinna med allt ..
mellan all tårtbakning..matlagning och penseldrag har jag stött på ett omtumlande oväntat möte som ruckar ens tankegångar..hmmm
skulle gärna vilja dela med mig men i detta skede är det inte möjligt..
lite svårt för det hjärtat är fullt av talar munnen..siar de vise
då är det ju bra att jag har ett stort hjärta 
annars
håller som bäst på med ett gäng stora tavlor som skulle hämtas men jag avböjde för det är en del detaljer som måste dit innan..
attans ..skulle vara skönt att få iväg dem.
men det går ju inte att stressa på skapandet..
då brukar den ta andra vägar..
vidare måste jag planera inför sedvanliga ateljé/öppethus första advent..
inbjudan kommer ..
hade faktist tänkt slopa öppet hus detta år för mina tavlor sålde så bra på Fjäderholmarna 
men många har hört av sig så ..
det blir vad jag har kvar av årets skörd..
min korta inspiro för denna dag är 
min älskade Saras bilder från hennes instagram..





























mina älsklingar..helt utslagna av allahanda kulinariska uitflykterna idag
Lovisa den lilla hemmaråttan tycker givetvis det är jätteskönt att bullerobång familjen åker iväg så hon får husera fritt..även om jag skönjer en tår i ögonvrån
har alltid haft oerhört svårt att åka iväg från dem man älskar 
..smärta
men det är kanske just där i den stunden man inser hur viktiga de är..



1 kommentar:

  1. Jag älskar att du ska ha öppet hus & jag älskar dig.
    Kom hem snart...Stockholm blir så grått utan dig.

    SvaraRadera