måndag 10 september 2012

nya vindar både hemma & hos Amsterdams Roest..

ordning bland ciggarlådor


..första dagen på fyra månader utan att ta båten till ön..
.märkligt tomt och sorgset..
har varit så mysigt att ta en fikulera innan vi åker ut och för att sen välkomnas av alla på ön ..
framförallt sett fram mot att öppna dörren till älsklingsbutiken för att sen duka upp ännu en morgonfika intill vattnet..
det var verkligen ett avsked som hette duga igår..alla bjöd alla för att rensa inför vintern
..vin..mat & godis i överflöd..
allt som inte kunde sparas..
men idag satte jag igång att storrengöra mitt för sommaren helt förfallna hem..
skinande rent och sorterat bidde det..
eftersom jag har ateljé hemma nu när Holly är liten så är det helt omöjligt att lossa energin för skapandet om det inte ser ok ut hemma..
blockering av energi så det räcker..
min dagsinspiro är lite sortering i ateljén och min avsaknad av butik gorde att jag suktade på detta ställe från Amsterdam..
hittade bilderna från den duktige bloggerskan Desirees nya Amsterdamsguide Amsterdam next






































avslutar med en hög av dvd från utställningen Wabi sabi från 2006
..är på G med så många stora tavlor..
himlans härligt och livet går vidare..snart är det dags att öppna dörrarna på nytt..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar