söndag 15 juli 2012

Whiskyflaskor överallt..Bernard Leach & verandan är på G..

whiskyprovning i stor skala..



..Tusen tack till Helena som så generöst delade med sig av whisky och kunskap..
mycket trevligt och informativt både för hjärnceller och smaklökar..
nu är jag inte speciellt förtjust i Whisky..
Whisky -Nej Tack....Cognac -Ja Tack..
Rom -Hemskt gärna..
men det blir alltid fantastiskt med all god mat som dukades upp på bord och på grill..
sen att vädret är som det är kan man ju inte mycket göra åt..så upp med en salig blandning av parasoll på långbordet..
den estetiska ådran får ligga i träda denna sommar tror jag allt..den har dukat under inför detta oupphörliga regn som faller över oss dagarna i enda..
min långa bildinspiro är givetvis från mina senaste dagar som har fyllts av denna whiskyprovning..verandaomgörning och trappan som Ralf byggt är klar..tralala..
vidare till dessa lugna harmoniska bilder från den japan födde keramikern Bernard Leach
 "som grundade Leach Pottery "
keramik verkstad..







































..min lugna stillsamme Lovisa och min vilde Holly ..som sprang omkring med som mest fyra simringar på sig under kvällen..roligt och mysigt hade vi ..
då får vi se vad vädret för oss imorgon då ..
får man hoppas på lite sol kanske




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar