lördag 28 juli 2012

Nostalgiska kermikglas från Kapsylen & sköna sommardagar

nostalgiska keramikglas på bordet

...när jag haft lite tid över så har jag gått igenom lådor och förvaring för att se igenom vad som kan passa ute på ön
både som bruksföremål ..
men även till butiken..& eftersom jag är en samlare så är det rätt mycket som redan hamnat här ute..
som dessa keramikglas 
som jag bytte något som jag gjort " kom inte riktigt ihåg" med duktiga keramikern Maria på kulturhuset kapsylen när jag och Lena stod där på julmarknader för herrans massa år sedan..
nostalgi..
och vackra äro de svartvita " nu vattenglas" på bordet utanför..
min kort inspiro dessa bråda dagar när man inte är i stan så mycket..
och det är full rulle ute på ön är just dessa mysiga händelserika soliga varma dagar















grillen står på rengöring ..efter flitigt bruk..
det har ätits kulinariska rätter och druckit ännu mer av goda viner ..
som sommarkvällarna börs..
själv går mina tavlor som smör i solsken och det gör ju mig mycket lycklig..
fyra av dem bar iväg till Irland idag ..
i min vetskap så har jag inga alster där förut..kul.
imorgon blir det tidig loppisrunda innan båten..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar