onsdag 16 maj 2012

Deborah Bowness tapeter i tiden..hittade nostalgi & nu ska banne mig kiosken fyllas

sommarkiosk färdig att fyllas

..idag tog min äldsta dotter min yngsta och begav sig till Junibacken
..efter en sedvanlig fika så skildes våra vägar åt vid båten..
så härligt att få vara lite ifred och dona..
så fogningen blev klar tillika allt grundarbete i kioskdelen ..
nu ska den bara fyllas med nostalgigodis och surt..sött och salt..de tre basämnena som vi behöver..
jag gillar ju konceptet kiosk..
slungas tillbaka några år då jag byggde upp rockabilly fiket lolas..
allt gick svartvita raggarrutor och kioskdelen/cafét dignade av allt som hör min barndom till..
så roligt att bygga upp koncept jag brinner och tycker om 
dagens inspiro blir då lite butiksglimtar som mina butcherknivar..ljuvliga smyckespåsar från Housedoctor 
och denna duktiga Deborah Bowness som tillverkar tapeter som hör vår samtid till
..hon avbildar mina favoritsobjekt.
..förvaring på höjd..böcker i mängd och äldre målningar på vägg
nu är jag inte är en fan av tapeter
 men om man är det så ..beställ dessa




































det roliga att ha butik är ju att man kan fylla den med saker som är nära ens hjärta.
..och när jag rotade igenom kassarna nere i källaren så hittade jag mängder av nostalgitändsticksaskar som jag gjorde till lolas..de måste ju in någonstans i butiken 
..även dessa tryckta posters med tillhörande block 
..i fem olika motiv..
vill minnas att det var tio år sedan som jag gjorde dessa "längtan & trängtan"serien..

just nu hinner jag inte känna denna känsla så fullt upp som jag har av Holly och min samtid
..men om några år kommer det nog en ny starkare serie..
allt har sin tid under solen










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar