söndag 26 februari 2012

Leriga händer..stor fynddag & Sonny Simmons..

leriga händer


..idag blev det en tripp till kulturhusets skapande verkstad..
några omgångar med leran så var både jag o Holly rätt nöjda med förmiddagen..givetvis vände vi hem med ännu ett boklass från bibblan..
annars har det fyndats idag..
hittade två roliga böjbara skyltdockor till min nya klänningsserie..tänkte att de skulle få stå upp o ned i butiken
 ..en högst upp i stålhyllan och en nedmonterad i golvet..
blir lite roligt tror jag ..
även ett megalångt träkorshalsband låg där och skräpade i en låda på loppisen 
allt detta för ynka tvåhundra..
det är fynd det..
eftermiddagen har det målats svartvitt givetvis..
Hollys lilla glada Buddha bidde vit och kommer göra sig så fin högst upp bredvid den antika dockvagnen..
har haft jazz som inspiromusik till allt skapande..
när jag var ung så var det rocksnubbar jag diggade men nu..tänk om jag fick leva om mitt liv ..då skulle jag befinna mig i en rökig jazzridå med hes stämma digga fram den bästa musik..hmmm
drömma kan man få göra,men har tyvärr inte begåvats med någon sångröst överhuvudtaget..men noter kan jag så saxofon kommer jag någongång börja med..
det är ett livslöfte från mig.
tills dess skön jazzsnubbe dokumenterad av den duktige fotografen Mark Mahaney




























ja och var hamnade lilla lerprojektet ..inte i Hollys rum 
 ..men i min ateljéhylla står den fint och torkar..få se var den hamnar senare..
Holly ligger och sover därav tidigt inlägg och mina fingrar är så fulla med färg så det klibbar i tangenterna ..övriga familjen jobbar och jag ser fram mot en härlig lugn Söndag med min minsta som tyvärr verkar ha åkt på en urin infektion så imorgon bär det av till doktorn..den stackaren..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar