måndag 2 januari 2012

Industri..rock´nroll..styckscheman av Corvin Christian & härlig kväll hos Lena


mamma jobbig med kameran-Är det till bloggen..igen ?


..ännu en dag på staden..letandes mer presenter
..det tar liksom aldrig slut alla högtider..födelsedagar och alla nya bebisar som kommer till världen
..men det gör inget för jag älskar verkligen leta gåvor och mysöveraska..
tidiga eftermiddagen tillbringades i soffan med döttrarna tittandes på den sista Narnia filmen
..min äldsta dotter är en riktig Narnia fantast..
vet inte hur många gånger hon ser dessa filmer per år..
men de är ju helt ok särskilt den första filmen och ännu bättre äro ju böckerna..
mengudnåde om jag råkar kritisera filmerna..huuu..
vidare tog vi en promenad genom ett ljusglittrande Stockholm mot söders höjder målet var Lenas mysiga lägenhet..
 ..borden stod uppdukande av allehanda kulinariska läckerbitar och gott vin i glasen njöt
 vi av minnen..jazz glada skratt och planer för framtiden
..att vara hos Lena är att vara i ett riktigt fantasiland..otroligt många detaljer och härlig idérikedom
..vitrinskåp till tak fyllda med leksakssamlarobjekt..fint kärleksfullt bevarade av Lena
..mot en bas av vitt givetvis.
.golv till tak vitmålade för att framhäva älsklingssaker..
dagens inspiro är kvällen hos Lena ..vidare till  favoritdesignern/inredaren Corvin Cristian från Rumänien
..har visat vad han gjort förut men mer bilder här..han pratar verkligen samma formspråk som mig
..vad kan bli fel med rum fyllda med  Industri..rock´n roll & styckscheman..?










































..mina små älsklingar
..Holly sitter som vanligt i Lovisas säng och tittar på favvofilmen Trassel..
medan Lovisa kämpar för att få så många pussar som möjligt..
idag har jag även gett mig en liten ny basgarderob som födelsedagspresent
så imorgon bär det av till butiken igen för att byta ett par byxor som skulle varit på rean men jag prickade in enda paret utan röd lapp ..
typiskt mig att betala och aldrig kolla kvittot..hmmm..
får väll ge mig cred att jag går tillbaka.skulle aldrig hänt för ett par år sedan..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar