onsdag 18 januari 2012

Stämplar..uppslukad av projekt & nu ska alla konststipendium in


ute i kylan vid Stora skuggan..Norra Djurgården



denna tid på året är alltid mycket intensiv..speciellt i år när jag har lite extra mycket
..sprungit omkring på stan för att samla in allt till de stipendium som ska lämnas in ..känner mig som en riktig byrokrat med de pappershögar som belamrar mitt matbord.
.men igår var det en händelserik och avgörande dag.
.det är det ju alltid när papper ska undertecknas och orden i kontrakten de rätta..ett litet ord fel kan ju sabba hela intrycket om det man ska skapa..,
men allt gick helt smärtfritt och det blev som jag tänkt mig ..phuuuu..nu kan jag släppa det och verkligen börja forma " min nya lilla bebis" 
 alla mina projekt brinner jag så för ..det blir en kärlek
och en " om min familj får kalla det" besatthet..
det tar varje minut av ens vakna och sömnlösa tid..pirrar i magen och vill bara hålla på med det
..vet ju om att det är jobbigt för mina närmsta men detta projekt kommer berika deras liv också..
härligt och förväntasfull går jag mot en ljus kreativ varm framtid.
min inspiro idag blir givetvis stämplar..jag leker ju vidare med min nya hemsida så det är ju inte så konstigt
..även den lilla butiken bookhou i Toronto som ägs av de  två konstnärerna John och Auronna och deras hem ..







mina stämplar fotade av Sara


















från








så medan mitt hem ser ut som ett bombnedslag med stämplar..screenramar ..färg..penslar utklipp sitter mina prickiga små och tröstar varandra när mamsen är mycket upptagen..imorgon hade jag velat klämma in en liten rutt till Ikea ty alla mina förråd av ljus är slut
..få se hur mycket jag hinner av all pappersgöra ikväll






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar