onsdag 9 november 2011

Vi leker uppåt väggarna.. njuter av dimman..MEN var är julpynten.?


fikulera med mina älsklingar


...vilken fantastisk trollsk dimmig dag det varit i Stockholm idag.
...vitgrå dimman var så tjock så man knappt skymtade huskonturerna.
..älsklingsväder ..
sådan lyx & ynnest att promenera genom staden tillsammans med de som står mitt hjärta nära.
började att gå upp mot söders höjder till Nytorgets Urban Deli 
mysfrulle intogs..relativt sent..men ..men..
på vägen genom stadens gator /kajer räknade vi julgranarna som kommit upp..dock ej med pynt ännu..
kom fram till 11 stycken
..eftersom min julhysteriska ådra gått i arv så blev det rätt mycket kritiskt mutter på vägen..
..förra året gjorde jag ett glädjeskutt när de utlovade X:antal miljoner för mer julutsmyckning här i våran stad.
.hmmm..
vi bor ju faktist i ett vinterland..granne med tomten..
vi ska väll för sjutton smycka vår stad så vi kan vara stolta..
jag väntar med spänning var de pengarna investerades i..



här är iallafall några andra som leker..







                                        
                                                           streetart från Argentina





                                         







                                 ..varför inte pryda en byggnad med hela Dantes inferno



























                           
            ...det fantastiska med streetart är att det finns inga gränser..ingen snobbism.. mer glimtar..


....mer bilder av kärlek i dimman..
har precis avnjutit en god senhöstcurrygryta med bönsallad..mmm..
nu väntas någon timme i kallskafferiet efter Holly har somnat..sen ska jag fortsätta mysa med min äldsta dotter i soffan ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar