måndag 28 november 2011

Två kärlekar..Oliver Gustavs..Solde kaffebar & min önskelista

det ska fixas och iordningsställas efter första öppethus


..alltid mycket att göra om man ska ha tillställningar
..planeringsstadiet..do it stadiet och sen iordningsstadiet..
..annars har jag unnat mig en riktig slappardag med början på NKs café..utsikt över snurrande gran..
vet inte vem som är mest förtjust jag eller Holly..
deras färska lätsockrade saffransbulle är ju en njutning både gör öga & gom..
efter en runda på stan så snickrade jag vidare lite i köket..små ifyllnadsdetaljer ..
som ingen tänker på men det måste göras.. 
annars blev min längtan till mina favoritstäder mycket påtaglig när jag såg dessa inspirerande bilder från just Malmö & Köpenhamn..
det är något vilt med Dansk design som alltid har tilltalat mig..
har varit mycket i Danmark och hemma hos folk i allmänhet är inredningen mer vågad än i Sverige som först nu våga sticka ut mer och mer..
för några år sedan när flyget blev billigt så hände det att jag tog flyget ned till Paris på lunch sen hem igen..
endast en liten inspiro resa..
lite jobbigare nu när lilla Holly är med men om något år så..
men dessa bilder förgyller min adventsvecka..


från Oliver Gustafs häftiga industributik som är inhyst i rått skjul mitt i Köpenhamn.. fyllt med tunga industrimöbler..växter och antikt





blir man inte galet lycklig att se dessa skånepågar..bodde jag i Malmö skulle jag inte göra annat än hänga över bardisken på solde kaffebar
..bara hemsidan gör ju en grön av avund..



..har visat bilder från Olivers hem förrut men inte från butiken ..







dessa små emaljbrickor hade varit perfekt till Hollys adventskalender..tyvärr lite sent ute.
.men givetvis från Dansk sida









denna önskar jag mig..givetvis från favvosidan..som är Dansk


läs mer om denna spännande man 





..ja man märker verkligen hur kul de har..




också från Danmark 








..jadå..har inskaffat denna hiskligt juliga tomtebricka på Ikea..mmmm..
en slappartimme i soffan med rester av pepparkakscheescake från igår och båda döttrar och filmen love actually..stor mysfaktor..
men nu ska det kaklas igen i kök..
för mig är slappardag likamed arbeta med händerna något som Ralf inte kan förstå  så det tvistas/kivas rätt mycket om detta här hemma..
spelar ingen roll om jag är dötrött..sjuk ja name it ..
jag måste få arbeta med mina händer på något sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar