fredag 11 november 2011

Svartvita miljöer & spaning efter adventsstjärnor..

ett mycket kallt skansen bidde det idag

..kallt men oerhört vackert..
så där konstig fuktig grådis dimma..
..mmm.. jag kvinnan som älskar ta på mig päls..vantar mössor och varma kläder..
hade helt missat att graderna hade sjunkigt så över natten
..så optimistist vandrade vi huttrande omkring uppe på höjderna..
alla som varit på skansen vet ju vilket blåshål det kan vara..
på prat om något som väntas
..julen..
jag skulle gärna fira jul halva året..tycker det är den absolut bästa tiden på hela året..
sörjer när den är över..varje år..
nu för tiden kan jag ju inte ens på tjuvstarta så där lite grann för jag har min egen lilla
 "vibörjarintejulenförrenförstaadvent polis"
här hemma i skepnad av stora dotter..
och då överdriver jag inte hon blir på allvar störtförbannad om jag går över denna gräns..
jajaja hon flyttar väll hemifrån snart..jag kvinnar som fuskar i patiens..
tackolov så är det endast två veckor kvar
..tidig advent..mys..
så liten snabbtittar på stjärnor är ju inte så dumt..
planera lite måste man ju..
jag själv när jag hade butiken laloba på Norrlandsgatan här i city för ca tolv år sedan sålde givetvis stjärnor..
stooora vita
 och för alldel några röda..som jag har i sovrummen..mysigt sken blir det blandat med lite lalobanostalgi.
.resten av våningen hänger de stora vita..men efter tolvårs jular är det nog snart dags att inskaffa nya..hmmm..









                                                                    okänd källa







                                                     Bilder från Paula Leens hem






                           

                                                     bilderna är från taverne agency












              .. vanlig men megastor och den heter Lovisa..har lovat köpa den till hennes rum

                                                           
                                 

dessa kunde jag inte heller vara utan.
.perfekt när man har vild vovve och barn med spring..skruva ned i bordet










...di små på jorden.
.Holly bossar runt som vanligt medans Leon den timide viker sig hela tiden..
det är kanske därför de går så bra ihop..
eller..
och mitt favoritfat står och väntar i fönstret på att fyllas av lussebullar och annat adventsmysigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar