tisdag 1 november 2011

Skapandets tokerier...Smide & Storhetsvansinne..

lite gömd..



idag har jag slitit ned hela mitt hem..typ..
vill samla ihop alla mina hästar och masker..
 någonstans ska de väll få plats i detta redan överfulla hem..hmmm.
.några gånger per år så får jag detta tokryck .
med mina år/Facit i hand bakom mig så inträffar alltid dessa göraomhelamitthem isamband som jag ska börja fokusera på en utställning som ligger framför mig
nu till mina öppethusdagar..
det är precis som om energin måste vändas & röras om här hemma , för sen när det är gjort så brukar jag få en enorm skaparkraft..kan andas igen med min målarlunga
sen att jag absolut inte har denna tid just nu är alltid lite jobbigt ..men det löser sig alltid till slut och framförallt ..
jag har inget val ..
annars kan jag inte måla ..min målarkramp sitter i att jag måste göra om..
komplext och galet..ja kanske men det är så mitt liv ser ut.
.tur att Ralf är på andra sidan jordklotet för det man inte kan/får höra i detta moment är..
ska du verkligen göra detta nuuu..?
min vuxna dotter som varit med några svängar tittar alltid "lite tröttsamt"på mig och suckar
jaha är det dags nu igen...och stänger noga dörren bakom sig intill hennes trygga rum..

men jag tror att det ligger i skapandets natur..undrar vad dessa nissar gör inför sina utställningar..
kan ju alltid undra..


    














..kan ju alltid trösta min dotter och visa denna bild..










   


                                             















Holly sitter i soffan med Oliver som samtidigt slickar i sig alla smulor..de små rara trivs iallafall i kaoset hemma..

..har lekt ..hitta lösningar till mitt kök idag och kom hem med överfull vagn..sådana där småproblem som sätter käppar i hjulet.
Mycket av dessa lösningar hittade jag i den fantastiska butiken Material ..ett lystmäte för skapande personer med fantasi som inte innehar bil..
De öppnade för några år sedan ett hål i väggen och har nu brett ut sig runt hela hörnan Folkungag/Östgötag..var samma ägare som min stammisbutik Wiströms men som nu tagits över av en anställd..sådant tycker jag om .

.kvällen ligger framför mig med god mat..torskfilér ligger på upptining..mer slipning..tar aldrig slut..men ska bli så hiimla skönt när det är färdigt..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar