torsdag 29 september 2011

mörkt ..ljust & kallskafferi i omvandling..


min lilla krulllintott..


.. mina döttrar som är lika ljusa som jag är mörk..
jag är förvisso fejk men ändå..
alla tror att det är Lovisa som är mamma när jag är ute och går med dem.de små lintottarna..
.kanske beror på att hon kunde varit det också och jag mormor.
..hjälp..
jag går mellan mina målningar till kök och arbetar idoget.
.har även gjort tråkiga småjusteringar.. men .
.nu är det stop.. 
kommer inte diskhon och fläkten snart..vet att de kommer nästa vecka men just nu kan jag inte forsätta i köket....hmmm..
kanske jag ska börja med kallskafferiet..
åter till det mörka kontra det ljusa ..gillar ju motpoler...
.svarta mot det vita.
både framhäver den andra..







































                                          
                       



                             med denna värme som det varit idag så blev det en sista mysstund
 ( för all oss utom Oliver som är förpassad till tröskeln..ty han är glupsk och smidig som en get )
                                             på balkongen innan jag tar in det mesta..
                                      passade på att göra en storrensning och ut med allt ..
                                           borra upp skenor och hyllor i kallskafferiet..
                                   ska endast kakla väggen mot köket för att få en helhet..
                                                                   sen ska golven bli likadana.
                                                                  .högblankt vitt..
men det får jag göra när mannen är några veckor i Thailand..för han tassar upp varje natt i sömnen och                         äter ..
det kanske är charmigt med små vovvefossingsavtryck på golvet men vuxenmanavtryck
                                                                ..nej tack..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar