onsdag 28 september 2011

knasiga detaljer..Ikea & skulpturer..




Holly slappar innan köttbullefrosseriet på allas Ikea



..kul att lägga in en bild med färger som verkligen inte är jag..
förmodar att alla jag känner hajar till ordentligt.. "jag kvinnan av svart & vitt"..men det är just orden
 hajar till..
lägga märke till
 ..bli nyfiken på..
 ..vill se mer..
som intressant inredning handlar om..konsten att lägga in det oväntade i miljöer ..
skapa intresse och spänning..
har alltid gjort liknelse med scendecor ..scenografjobbet och inredning..speciellt när det gäller bilder.
.då är det en konst att hitta balansen så det som ter sig
 "fel och malplacerat"..lite knasigt ..
men ser helt naturligt ut på bild.

jag älskar rum där jag tänker ..Oj det där var kul..och väcker  nyfikenheten och villlhabegär.
.sen är jag ju väldigt såld på stora saker allt i från
 klassiska skulpturer..i
koner motorcyklar..karusellhästar











                                                ännu en gång..missa inte min vän Jurell i Göteborg








                                                         prat om skulpturer så är de fina .
                                        .dessa av den framlidne sydafrikanen Sydney Kumalo










                                                       ..även dessa old lamp a la teater/foto style







             



..får nöja mig med min levande lilla prick..dock står han ju inte där man sätter honom..hmmm..
nu efter en dag som rymt både Ikeashopping..givande och några inte så givande samtal..hyllor i kök och sluttampen i Hollys rum så ska det bli så skönt att bara kunna lägga sig med skissblock och fnula in alla vitvaror i kök..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar