fredag 30 september 2011

rum som skapar & Jesper Waldersten..

lugn fikulerastund med stor latte &  kultur..mmm


..ja igentligen är denna Waynes så urbota tråkig.
.men de har vissa aspekter som jag tycker om.
.ni ser ju på bilden .
.kunden är Carola och Holly.
.inte ens det.. för Holly är inne i det fantastiskt överbelamrade lekrummet..
så jag får i lugn och ro bläddra igenom min Kulturdel.
alltid lite roligt att se vilka som läser vad i morgontidningarna.
.man ser nästan på personen ifråga vilken del de läser 
..sport..ekonomi..kultur.
hoppas jag verkligen inte ser ut att läsa ekonomi och sport...
Nej.. jag ser nog ut som den kulturnörd jag är..
.när jag befann mig i tiden "mellanminabarn" så hade jag all tid i världen att lusläsa allt.
.nu stressas det så bort med alla bilagor utan kulturdelen ..
& gissa vad jag ser idag..sida 4 i kulturdelen ..min favorit.Jesper som i ett års tid lagt ut ett konstverk varje dag på webben..
jättekul men jag har tyvärr inte haft tid att följa alla
..men nu ställar han ut på Grafikens hus i Mariefred och bok av dem har det blivit också..



                

 ...måste bege mig till Mariefred..hmmmm..köpa boken är ju ett måste..
.får sådan energi när jag läser om människor med konstnärs puls..det bara bultar imina egna skapande gener..inspiration när det är som bäst..
har ju legat lite lä lite nu när jag skapat min egna lilla Holly..men hon närmar ju sig två och etthalft nu och det blir lättare att skapa utanför hemmet.
...känner mig som en djungeljeep som sitter fast i lerpöl..motorn går på helgång och jäklar när jag kommer iväg..




                        spelar ju ingen roll vad som skapas..ord..bild...ton..energin ligger i luften..









































...tolv snabba och tidigt inlägg idag..ska förbereda inför morgondagen när storebror med familj kommer..ska handlas o bakas o duttas o..ja allt som tillhör förberedelserna..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar