måndag 8 augusti 2011

stolnostalgi..villha & Holl på syrrans rygg




Holly sittandes på min gamla stamstol vid fikulerastunden



nu blir jag så där nostalgisk igen..tänker på de fotspår som ligger bakom en..
eller rumpavtryck
..för det är just stolen som triggade igång den nostalgiska ådran för dagen..

har suttit på denna stol och tagit min morgonlatte och läst morgontidningarna i nästan 15 års tid och nu sitter mitt nya lilla hjärtegryn på den..suck..
just stolar är lite som hus..
de väcker något ömmande hos mig ..
de kan se övergivna ut..
de kan se kärleksfulllt slitna och nedsuttna ut.
.medger att jag samlar stolar också..
får inte plats med några mer just nu ..de senaste loppisfynden har jag i ateljén ..
snart med mer färg på än ursprungsträt..fantastiskt..





lite andra kärlekar

















































           men just Holly sitter helst på syrrans rygg än så länge..mina älskade och fina på jorden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar