lördag 6 augusti 2011

sortesortera till Bondens loppis..ciggarlådor & ännu mer arkivskåp


sällskap av katter hönor och grisar vid fikulerastunden idag
jag en vän av ordning...
håller som bäst på att sortera in saker till Bondens loppis om två veckor..
som jag ska med min vän Sara.
.har samlat på mig vackra lådor som jag tigger hos torghandlarna på Hötorget tidiga mornar.. som jag ska måla om och fylla med Hollys förbrukade leksaker eller annat fint..
även stora grossist konservburkar ska målas om och tryckas rolig text på ..fyllda med allehanda mixmaxade prylar..
Briekartonger fyllda med smycken..
planeringen är ju lika rolig den
 det får ju inte se fult ut någonstans ..bara för att det är loppis och billigt så är estetiken  viktig..
Men hur hårt jag jobbar så kommer ju Sara stå där med Söders vackraste bord och saker .. jag kommer iallafall se ut som skrotgumman..
som jag är..
men ..men vi speglar varandra rätt bra ändå och framför allt kommer vi ha roligt
..gäller ju bara att kedja fast oss vid våra bord för om jag gissar rätt kommer vi hem med mer saker än vad vi blir av med.
              
                                                      dessa kan köpas hos dusty deco








                                               

bra och billig förvaring är ciggarlådor
        









                       

                                             

                                      


denna fantastiska sorteringsdag närmar sig sitt slut och avslutades med rykande varm fajitas och kall öl med familjen ute på en av stadens alla härliga uteserveringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar