lördag 13 augusti 2011

inspiro..färgrika collage & Nordanvinden är på väg..


Holly har blivit en van streber i fikulerasammanhamn


ännu en frisk höstlovande dag har gått i vårat liv...går raskare och mer rakryggad för nu spritter det i skaparkroppen ordentligt.
.nu när kylan snart är här och man får gosa till sig och äntligen ta på sig Carola  kläder.
.men framför allt så finner jag inspiration i
varje vindpust ..
varje höstlöv som faller..
varje filt som ligger på uteserveringarna utlovandes nordanvindar.
.detta pretantiösa utjatade ord
.inspiration..
men ser man till vad det betyder så är det ju ett fint ord..
inspiro..
inblåsa..väcka liv i
och det stämmer ju verkligen..
undrar alltid vad det är som triggar igång den..
kan gå i djup svart själslig gyttja sen en kvart senare stå och tralla av gläje framför mina tavlor..
när jag inte själv hinner med i svängarna hur ska jag då förvänta att andra ska göra det.

för snabb för mig själv ..har jag alltid varit


här är lite vad jag får inspiration av










































 öppnar mina fönster för att släppa in nordanvinden..
för att hitta inspiration för köket som ser ut som en ångvält gått över..men nu snart kommer det roliga ..när rivning..grunden är gjord..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar