tisdag 16 augusti 2011

Energisk ilska..köksidéer..& knådar mitt morotsbröd


Holly sätter humöret för dagen


mmm...idag har vi varit lättretliga jag och Holly...
som tigrinnor har vi vankat omkring färdiga till attack om någon stör..
det är lite mysigt att vara på sådant här argsint humör..
jobbigt för omgivningen men jäklar vad man får gjort saker..
ilska föder en så otroligt stark energi..
kan bära berg..
så jag gav mig i kast med slägga ned det sista kaklet och slänga bort mycket av skräp..baka morotsbröd..tvätta..måla några timmar 
sen blir man förvisso arg för allt..
retar mig enormt varför det inte går att få tag i byggnadsställningar som jag vill ha ..utan att det kostar skjortan..
under år av letande och tjatande på varje byggubbe man ser så icke..
det är väll förklaringen varför ingen har det hemma ..minns en artikel i en tidning för massa år sedan om ett par som byggt hela sitt lofthem av byggnadsställningar..det var så snyggt det var..samtidigt som jag blir urförbannad att jag inte hittar artikleln..


men för att återgå till mitt köks inspiro...


min köksvägg under tapeten






























vilken tur att jag " förmodligen" är på bättre humör imorgon och att jag med åldern fått ett jämnare temprament..
 hmm..
annars är det ju risk att jag sparar väggen som den är nu..snyggt men opraktiskt..
och vad kan vara bättre för ilskna händer och uppretad själ än att baka sitt favvobröd..äta goda ostar dricka ..ett glas rött och skratta i vänners sällskap..

ska även ta in min enorma samling av kokböcker ..ska ha dem i köket högst upppå hyllan
..då får jag äntligen plats för lite nya böcker..
passar ju utmärkt när det dukas upp  världens längsta loppisbokbord..bunkra kontanter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar