tisdag 23 augusti 2011

De lekfyllda rummen & bland färgburkar ..

Holly har mycket att påpeka för omvärlden


...det sköna med barn är att de kräver sitt skapande rum dagligen..
helt naturligt för dem..medan många av oss tappar det på vägen till vuxenlivet..
lekandet försvinner..
dessa
 lekfyllda skapande rum...skulle vilja ha en blogg enkom för detta..men det är ju så mycket annat som fyller mitt hjärta..
lekrummet vi alla behöver ..vare sig det är bokstavligen inom fyra väggar..
eller en webbsajt..
eller något annat rum..
jag kan ju relatera till både ..
har tappert försöka skapa en hemsida ...blogg..webbshop och jag är verkligen inte teknisk..
 många hårtussar och krossade glas har rykt under åren..
 det är svårt att få till något som jag är stolt över med medel som jag inte behärskar.
gör mig tokig..
.däremot med penseln i hand och ibland färgburkar har jag någorlunda kontroll
 ..medel som jag behärskar
..men både sidorna av skapandet föder denna starka energi
..denna livskick..
som jag eftersträvar och är oerhört beroende av..
 när det går bra och jag får till det..


här är några anda som leker och mår bra.
i kreativt kaos eller ordning & reda..








David Bromley










                                                                                       




                                       



                                    



                                




















..just nu är detta mitt skapande rum ..
när jag leker ..jag slår sönder hela mitt kök..och vet inte hur jag ska ha väggen..tar ett glas rött till så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar