fredag 29 juli 2011

..melankoliskt lugn..gråa nyanser & tapaskväll på balkon




en nostalgitripp till mina gamla stamkvarter..fikulera i 70-tals tappning



..idag försöker jag tappert finna något som kan ge mig varm..skön och framförallt trygg energi..
jag har ju mina älskade barn..mitt skapande
men ibland är har jag ju riktiga I-lands problem..
skulle någon gång kunna luta mitt huvud mot någons skuldra och få en lugn kram..
mitt grubbleri och existensiella ifrågasättande med en doft av mörka tankar..
missuppfatta inte detta ..
detta är ju min fundamentala grund för skapandet
 utan detta skulle jag inte kunna frambringa något kreativt alls
..inte vara Carola ..
med mitt älskade melankoli..



 just idag skulle jag vilja ta mig själv i handen & bara vara här.. 
                          


                                                   


                                                 



























lilla handen som viftar efter oliver..

..det som är så skönt med tillståndet melankoli är ju att det behövs inte så mycket är att få den att försvinna
   .en morgonlatte..en kram..en fin blick..ett snällt ord ett hjärtligt skratt eller en skön kväll på balkongen med min yngsta dotter med ett bord dignande av allehanda ostar ..vin och annat gott..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar