söndag 31 juli 2011

energifyllda miljöer..konstnären & nyinköpta tryckplåtar


Holly på trotshumör 

  idag var en märkvärdig dag...
ull av en sprudlande energi som aldrig tycktes ta slut..
                              storstädat..lagat trasiga möbler..rensat i både ateljé och Hollys rum
          ..detta trots att jag sovit ynka två timmar inatt
                    ..hmm är det månne höstvinden jag vädrar..I hope..I hope..I hope..
                      ..fick inspiration idag när jag och Holly var på sakletar uppdrag..
           idag skulle jag inte köpa något ..
ty mitt hem är till brädden full av alladehanda saker..
                    så jag tog inga pengar med mig.. 
det är ju då det finns fullt av dessa " jagkanintelevautandessasaker"
jag renskrapade både väska och fickor på slantar och lyckades få ihop till några av  de härliga gamla tryckplåtar..
                                  som låg där i backen och lockade på mig..suck..
       ja detta triggade nog igång min otroliga energi.
den går liksom utöver min trötthet..
skaparådran kom i rullning..full fart
             

                               





































                                                               Brett Amory



                                                                      ..och hans ateljé








..avslutade med de tryckplåtar som var min musa för dagen..så lite behövs det för att få igång mig ur melankolin..


även en riktig svullardag har jag haft idag..
Svenska blåbär och hallon...grädde..glass..maräng ovanpå ..sen pizza.
.mmm...Söndagsmys med både mina döttrar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar