torsdag 7 februari 2013

Stockholmskoncept..Ateljéglimtar & nyförälskad i Jump 4 Joy..

mysdag hemma hos Maud

..efter en centralstationsfika tidig förmiddag..
ni vet ju att jag älskar energierna som råder här..
tillochmed Holly frågar ..-Mamma ska vi åka till Thailand nu..
hon har redan förstått vad det handlar om..

begav vi oss ut till älskade Maud..
härliga samtal..Leifs pannkakor..varav Holly fick sin bokstav..hennes glädje var total.

..
som alltid lurar jag omkring med kameran i hennes härliga hem och ateljé och finner alltid inspiro så det räcker..
Tänkte få fart på hennes måleri genom att berätta att vi ska ha en utställning ihop i höst
..
he..he sätta fart på penseldragen ..är jag bra på
under press jobbar man bra..
korta inspiro är en salig mix av två Stockholmsbutiker som är koncept..
kul att det händer lite i stan
på tiden
Lotta Agatons butik  som flörtat med tidsenligt svart & vitt kakel..bilderna hittade jag vosgesparis
och 
ruffigt...tegelväggar..collage 
vad kan gå fel..
och givetvis små..små utsökta glimtar från Mauds hem..























































..så blev jag upprymd ..eoforisk  kär 
i dessa fantastiska musiker..
sådan glädje och Ulfs ordrikedom gör att jag kommer hänga här näst intill varje Onsdag
pratar om Stampen..och jump 4 joy 
fantastiskt
..
Vem är denna långa mörka kvinna som sitter och ler fånigt längst fram vid scenen
..moi
Groupien som sitter och suger i sig varje saxofonblås..Boggie Woggie tag.. inför mina målningar jazz..
Yes..det kan jag bjuda på 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar