lördag 25 juni 2011

Svart vita golv & när jag byggde Rockabillycafé lolas










                         nu när det grönskas och frodas utanför fönstrena så slussas jag bakåt  ..
                                                              ca fyra år i tiden..
                       vid exakt denna tid på året..när jag byggde upp rockabilly fiket lolas..
jag inreder inte bara åt privata hem utan tar mig gärna an hela företagskoncept
fantastiskt inspirerande

       och eftersom jag har både bondgener och förflutet som rockflicka så  var ju raggarrutor                                                                ett givet alternativ,
 har alltid fallit för det svartvitrutiga överlag och på golvet tar det sig i så många olika uttryck                      så visar lite bilder på när jag lade plattor och målade golv på fiket..
det behöver inte bli dyrt
ideer och jakt är gratis
här köpte jag vanliga gatusten som jag målade svartvita
viktigaste är ju som allt..grunden
även inne i cafét målade jag rutor på golvet
det enda som behövs är mycket målartejp..slittålig betongfärg
och
oerhört envist tålmodigt sinneslag 
för tid..tar det











































färdigt resultat..veteranmoppen fyndade jag på blocket..den stod i mitt kök några månader
 ska nog köpa en till
och finns det något mer tillfredsställande än bygga allt själv
från grunden ..sten för sten
mmm..då är jag i mitt rätta element



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar