fredag 17 juni 2011

I mina kvarter..Snickarbacken 7 & kaffeverket

fredagsfikulera på Snickarbacken 7

..för nästan tio månader sen bytte jag stadsdel..
 har bott på Södermalm i snart 23 år ..jag måste ju erkänna att jag lider inte av någon stadsdelssnobbism direkt, som många av Stockholmarna gör 
utan mer "jag längtar hem" känsla 
som ligger kvar under huden och det är ju inte så konstigt.
mitt i city bor vi nu ..
ja nära till mycket och blablabla..
Men det har känts så själlöst eftersom det inte bor så många i citykärnan
 ..gatulivet är liksom borta efter kl18 för att bytas ut mot kroglivet.
 Men nu har jag upptäckt små pärlor som förgyller vardagen ..
endast ett stenkast bort från mig...


     bakom dessa fantastiska garagedörrar två kvarter från Stureplan döljer sig en egen liten värld....
    ..lounge /jazzmusiken välkomnar en tillsammans med doften av nybryggt espresso..
       Pernbys målarskola ligger ju i samma hus så det hänger ju konststuderande vid borden ..bara det bidrar att man kan få tjyvlyssna på intressanta samtal




                                                           


                                                                 läs mer om denna lokal














liten butik..som i mitt tycke skulle kunna göras om till Stockholms ...likt de gamla lkalerna som gamla ROOM låg i ..som jag saknar enormt..hämtade inspiro där jämt..när de flyttade till PUB huset dog själva idén ..tycker jag








   

första gången jag var här så såg jag hur mina stora målningar skulle vara fantastiska på väggen ...helt lyrisk gick jag och tog galleristens visitkort .. ..
hmmm..inga namn ska nämnas men..som 17 åring  började  jag på "svensk konst & investering"... som då ägdes av de största konstnasarna/skojarna i Sveriges historia..
och han sitter på den galleristolen...har följt honom genom åren och...
Kan berätta hur många historier om dessa skojare men vad är det för vits med det..
....men tavlorna skulle vara fina där..så jag får nöja mig med atmosvären och goda kaffet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar