tisdag 7 juni 2011

höjden har jag..grannen har kyrkotak & udda tak


fikulera med mitt eget lilla sommarbarn

...lilla Holly har blivit bästis med grannbarnen så jag åker ju på att vara där inne lite då och då också..
trevligt föralldel men tiden är ju hårdvaluta så det blir kortisar..
Men tänk att våningar i samma hus kan vara så otroligt olika..
Jag menar .. vi själva har höjden 3,80 och sparsmakat ornamenterade tak.
.medans grannen har målade änglar i sina tak
..vi pratar kyrkopamptak..
det är änglar och stuktaturer i alla slags dova murriga färger

 så konstigt att de renoverat så olika
.. ännu så jag har inte fiskat fram någon kamera ännu men jag lovar att bildbevisen kommer lite senare..


                                     så här är lite roliga exempel på hur tak kan se ut..















dessa bilder från Italienska elle


..ska kanske vara tacksam att ha dessa fina vita tak..
eftersom de i flesta fall är kulturmärkta och får inte målas över..som många hus i gamla stan skulle nog ha svårt för att inte få förändra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar